Börja med att läsa under support för att veta när du skall kontakta IP-Only eller din tjänsteleverantör. 

För router, TV-Box samt annan utrustning som ni eventuellt har anskaffat från tjänsteleverantören hänvisar vi till deras support.
http://www.gotlandfiber.se/serviceguide/index/consumers/contact

Mediamvandlarens funktioner är beskrivna nedan. Det är också den första anhalten för föreningens nät in till fastighetsägaren. Om WAN porten ej lyser kan det vara problem i föreningens nät. IP-Only kan i många fall fortfarande hjälpa er att sortera ut var felet är. Kan IP-Only inte hjälpa er skall ni fylla i formuläret om felanmälan till föreningen. 

Mediomvandlarens funktion är väl beskriven i dokumentet nedan.

Denna bild visar hur mediomvandlaren skall se ut när den är ansluten och har kontakt med föreningens fiber. Det som inte är med är att LAN1 inte lyser. Anledningen till det är att ingen router eller dator är ansluten till mediaomvandlaren.

Information & felanmälan
IP-Only

http://www.ip-only.se/
Telefon
0200-43 00 00

Gotland Fiber (IP-Only underleverantör på Gotland)
kundtjanst@gotlandfiber.se
Telefon 0498-470 200 (Vardagar 8.00 – 17.30)

Felanmälan till föreningen
Felanmälansformulär